Actuele informatie over faillissementen en surseances

 

Recessie? Niet voor jouw webwinkel!

Quelle: Webwinkel Weblog   |  16 August 2011
Een webwinkel onderhouden enerzijds en de beurs anderzijds. Ze lijken op het eerste gezicht niet veel met elkaar te maken hebben, maar schijn bedriegt. Online ondernemers merken het goed als het slecht gaat op de beurs. Maar er gloort altijd hoop aan de horizon. Vooral voor webwinkeliers.
Als de beurs blijft dalen, dan zijn -of voelen- consumenten zich minder rijk en maken ze zich meer zorgen om hun baan. Dat heeft weer als gevolg dat ze besluiten minder geld uit te geven en dat heeft weer invloed op winkeliers, zowel online als offline.

Vergelijking met 2008
Het gaat momenteel weer vrij wisselend op de beurs. En dat was in de herfst van 2008 ook het geval. Laten we dus even proberen een vergelijking te maken. In beide gevallen kwam de marktdaling door ontwikkelingen in de financiële wereld, die toch voor veel consumenten een ver-van-je-bed-show is. Maar het leidde drie jaar geleden wel tot een economische recessie die voor velen werkloosheid tot gevolg had. En dat zorgde weer voor minder bestedingen, ook online. ComScore berekende dat de online verkoop in Amerika vier kwartalen achter elkaar gedaald was of gelijk was gebleven. De beurssituatie heeft dus wel degelijk invloed op de e-commerce.

Lesen Sie hier den vollständigen Artikel.


Die neuesten Entwicklungen und Insolvenzen über Twitter verfolgen
Die neuesten Entwicklungen und Insolvenzen über Facebook verfolgen
  • Binq Media B.V., Media Park, Locatie Heideheuvel H1, Mart Smeetslaan 1, 1217 ZE Hilversum, Niederlande