Actuele informatie over faillissementen en surseances

 

Europese consument heeft het zwaar door hoge prijzen

Door:
FaillissementsDossier.nl
  |  2 maart 2023
Europese consumenten hebben te maken met toenemende prijsstijgingen, wat leidt tot een zichtbare afname in de verkoop van producten als scheermesjes, schoonmaakmiddelen en condooms. Bedrijven als Unilever en Reckitt Benckiser merken de gevolgen van de aanhoudende inflatie, met minder verkochte producten als resultaat.

Reckitt Benckiser verkoopt vaak essentiële producten, waardoor deze immuun zijn voor prijsstijgingen. Toch is ook dit bedrijf getroffen door de dalende verkoop, met een afname van 5,8 procent.

Prijsverhogingen minimaliseren

De inflatie zorgt niet alleen voor problemen bij consumenten, maar ook bij bedrijven. Als klanten steeds minder kopen, moeten bedrijven uiteindelijk bezuinigen. Financieel directeur Andre Schulten van Procter en Gamble meldt dat de prijsbeslissingen elke maand lastiger worden, omdat bedrijven er alles aan doen om kostenstijgingen te compenseren en de noodzaak van prijsverhogingen te minimaliseren.

Het CBS meldt dat de prijsstijgingen in februari opnieuw zijn opgelopen, wat betekent dat boodschappen weer duurder zijn geworden. Niet alleen Nederland, maar ook landen als Spanje, Duitsland en Frankrijk hebben te maken met deze ontwikkeling.

Meer faillissement nieuws
Kemari is failliet Marketingreport | vrijdag 12 september 2025
Aantal faillissementen opnieuw gedaald in augustus Van de redactie | vrijdag 12 september 2025
Nieuwe faillissementen van 11 september 2025 Van de redactie | donderdag 11 september 2025
Faillissementen deze week: groot aantal webshops bankroet oost.nl | donderdag 11 september 2025

Volg het laatste nieuws en insolventies via Twitter
Volg het laatste nieuws en insolventies via Facebook
  • Binq Media B.V., Media Park, Locatie Heideheuvel H1, Mart Smeetslaan 1, 1217 ZE Hilversum, Nederland